Dag 12: De cirkel is rond.

1 mei 2018 - Half Moon Bay, California, Verenigde Staten

Dag 12: De cirkel is rond.

Vandaag weer uit Big Sur vertrokken en in noordelijke richting naar Half Moon Bay gereden. Een bekende plek, want hier hebben we de eerste twee dagen ook met onze campers gestaan. Het weer in Big Sur is bewolkt en niet echt warm, maar ontbijten doen we (zoals gebruikelijk buiten). Om 10 u zijn we vertrokken naar onze volgende locatie. We rijden op Highway 1 en deze weg gaat langs de kust. Deze is een mooie slingerende weg met mooie uitzichten, we zijn 1 keer gestopt om dit moois op de gevoelige plaat te leggen. We hoeven verder niet meer te stoppen om te tanken of boodschappen te doen, dus dit keer kwamen we ook als EERSTEN aan. Dat is op deze camping wel prettig, want als je het dichts bij de receptie staat is de wifi het beste. En wie het eerst komt wie het eerst maalt, zoals een oud Hollandsche uitdrukking zegt. Dus Andy helaas.

We waren rond lunchtijd gearriveerd en onze magen konden wel iets gebruiken. Job, Laurence en Lukas gingen voor de pannenkoeken, American style. Als een volleerde bakker maakte Job het beslag en bakten de eerste

Pannenkoeken. De Amerikanen eten hun pannenkoeken zo dik als een boterham, dus zo ook Job. En blijkbaar smaakten ze goed, want ik heb ze niet horen klagen.

Robin, Jeffrey en ik gingen voor de mac&cheese. Robin had deze een week geleden gevonden in de Target. Het was een bijzondere uitgave namelijk in de vorm van Star Wars. Nu ben ik daar helemaal niet in thuis, maar ik herkende toch twee van de vijf figuren: Yoda en Darth Vader. Van de andere drie had ik nog nooit gehoord. Nu was het een bijzondere versie, namelijk het spul was tot maart 2018 goed. Ondanks dat smaakte het redelijk, dat kan misschien komen door de sloten ketchup. Mijn motto is, met mayo en ketchup smaakt alles. Nadat er was afgewassen druppelden de andere campers ook binnen.

O ja een klein belangrijk detail, we kregen zomaar 10 % korting. Nou ja zomaar, de wc’s en douches werden eindelijk gerenoveerd, dus was echt hard nodig. Nu hebben we eigenlijk de stelregel, de grote boodschap en douchen doen we niet de camper, maar ja dat gaat nu niet anders. Toch wandelden veel studenten naar een heel luxe golfresort en de publieke wc’s aldaar te betreden. Je moet er maar iets voor over hebben.

Bij ons in de camper was het een gezellige boel en we hadden enkele gasten op bezoek, zo ook Stef.

En Stef was gisteren jarig en die had een mooi cadeau gehad. Dus ik vroeg hem en Jeffrey hun cadeau te pakken en er een paradijsvogel van te maken. Want op de verpakking stonden een aantal mogelijke dierfiguren, die ervan gemaakt konden worden. Jeffrey kwam niet verder dan een slang en Stef had het ook goed voor elkaar. Met zijn poezelige handjes sloopte hij het speelgoed vakkundig. Als er tegenwoordig geen stekker meer aan zit dan snapt de jeugd het niet meer. Omdat we morgenvroeg heel vroeg aanrijden (7.45 u) aanrijden en pas laat terugkomen, is het verstandig om vandaag al een start te maken om de campers op te ruimen en schoon te maken. Zo geschiedde na het avondmaal. Robin en ik hadden weer een overheerlijke voedzame maaltijd in elkaar geflanst, al zeg ik het zelf. Om Laurence en Lukas te dissen gebruikten we geen wegwerpborden maar de echte, zij zouden namelijk de afwas doen. Traditioneel eten we altijd buiten, zo ook deze keer, maar heel slim was het niet. De sla waaide van ons bord en zelfs Jeffrey heeft een jas aangedaan. Een voordeel had het wel, je hoefde niet blazen. Laurence bleef maar klagen dat hij het heel erg koud had en daar kan ik maar 1 ding opzeggen: Laat los!

Lukas waste af en als service had ik alles al afgespoeld, want die gasten gooien alles in het afwaswateren na twee borden is het afwaswater eigenlijk niet meer te gebruiken. De afwaskunsten van Lukas beoordeel ik met een mager zesje. Daarna hebben we met vereende krachten opgeruimd en schoongemaakt. En de camper is door een ringetje te halen.

Vanavond hebben we wat gerelaxt, ieder heeft zijn ding gedaan.

Morgen weer naar San Francisco om o.a. een bezoek aan Alcatraz te brengen.

1. Marjan:
    3 mei 2018
    We heben genoten van je blog, Paul, dank je wel! Dank je wel ook allemaal voor de begeleiding en zorg voor het hele zwikkie! Goeie reis terug en dan ff lekker bijkomen in het Nederlandse zonnetje dit weekend (24 graden en volle zon!!) Groetjes familie van Robin.
  2. Miranda:
    3 mei 2018
    Dank je wel voor de mooie verhalen allemaal, ook de andere bloggers van de andere campers. Door deze verhalen konden we een beetje meegenieten van de mooie reis die jullie (en onze zoon natuurlijk) gemaakt hebben.