Dag 10

30 april 2018 - Big Sur, California, Verenigde Staten

Dag 10:

Ik begrijp nu waarom camper 5 steeds als laatste klaar is. De foto zegt genoeg.

Vandaag hebben we een lange rit voor de boeg en het plan is rond 10 uur te vertrekken.

Als ontbijt schotel ik de jongens een gebakken ei voor dus dat heeft wat tijd nodig. Ik heb het idee dat ze een all-inclusive vakantie geboekt hebben. Als prinsen zitten ze geduldig te wachten aan de ontbijttafel, uiteraard buiten in de zon. Tegen de tijd dat mijn eigen ei klaar is en dat ik naar buiten kom om te ontbijten, blijkt dat ze voor mij de tafel maar halve bak gedekt hebben. Geen stoel, geen mes, geen bord. Voor het eerst tijdens deze reis had ik het idee om de mannen in te ruilen. Maar gelukkig is alles weer goed gekomen.

En klokslag 10 u werd de rit van 209 miles gestart. Onderweg hebben we nog het stadje Mariposa aangedaan, waar wat rondgelopen kon worden en zelf heb ik bij een leuk tentje met Micha over heerlijke koffie gedronken met daarbij een kakelverse blueberry muffin. Hij was zelfs nog warm.

Voordat we konden vertrekken had de camper 1 nog wel een dingetje, want deze was ingesloten door twee auto’s en kon met geen mogelijkheid eruit.

Na wat speurwerk werd de chauffeur gevonden en konden we onze weg vervolgen.

Onderweg nog een keer gestopt om te tanken en boodschappen te doen.

Met de campers van Pascal en Micha zijn waren gezamenlijk vertrokken, dus maakten we de Wal-Mart onveilig.

En daar kwamen we ook de campers van Igor en Mark tegen. En volgens mij had iedereen het idee opgepakt om te gaan bbqen. Wij (Micha en zijn mannen en wij) gingen samen bbqen, dus er werd gezamenlijk vlees ingekocht en Robin die zorgde voor zijn eigen vegetarische kostje. Een paar dagen geleden had hij al vegetarische worsten gekregen van de camper van Igor, omdat ze die niet lekker vonden dus nu kwamen ze van pas.

Het laatste stuk van de rit gaat via Highway 1 en dat is een prachtige weg langs de oceaan.

Op de weg terug naar San Francisco zal er zeker gestopt worden om van het uitzicht te gaan genieten.

De rit duurde langer dan verwacht want tegen 17.30 u kwamen we op de camping aan. De camping is een echte natuurcamping en er wordt verwacht dat het om 22 u stil is. Dus dat wordt nog een uitdaging.

De bbq werd al aangestoken, zodat deze goed heet kan worden. Robin en ik bereidde ons eten voor.

En uitindelijk zaten we met 12 man te bbqen, erg gezellig en lekker. Je kunt van de Amerikanen veel zeggen, maar de spareribs mogen er zijn. Na de bbq is er een kampvuur gemaakt waar we marchmellows hebben gemaakt, hoe Amerikaans wil je het hebben.

Dus al met al een weer een heerlijke dag gehad.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anneke:
    30 april 2018
    We lezen stiekem met jullie camperverhalen mee..... door de schrijfstijl lees ik met een constante glimlach om de mond mee. Bedankt!
    Het klinkt als een onvergetelijke reis.